سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راه خون

قای علیرضا جلولی صبح روز چهارشنبه مورخ 17/7/92 وارد چابهار شدند.  ایشان ساعت14الی 16 عصر همان روز جلسه ای خصوصی با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه داشتند.عضواسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در ادامه برنامه های تعیین شده ساعت 20الی 23 چهارشنبه شب به ارائه برنامه ای با عنوان «جهان موازی در فضای مجازی» در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پرداختند. وی که سابقه چهار دوره عضویت در شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل را دارا می باشند بحث را با این سوال که « فضای مجازی چیست و تداعی کننده چه چیزی می باشد؟» آغاز نمودند.

جلولی فضای مجازی را عنوان کلی و شفاف نشده ای دانست که برای فهم آن باید وارد جزئیات گردید؛ پرداختن به موضوع اینترنت و مخابرات در جهان یکی از همان مفاهیم می باشد. وی ضمن برشمردن استفاده های گوناگون از فضای مجازی به استفاده خاص آن در کشورمان نیز اشاره کرده  و اذعان نمود که کشور ما وابستگی کامل به شبکه اینترنت داشته بطوریکه در این زمینه هیچ گونه خود کفایی نداریم.

جلولی در ادامه صحبت های خود با طرح این سوال که: "چرا علی رغم وابستگی ما به شبکه اینترنت در این زمینه تحریم نمی باشیم، در حالی که در زمینه های گوناگون دیگر نظیر دارو و... تحریم شده ایم؟" اهمیت تأسیس شورای عالی مرکز فضای مجازی که در سال 1390 به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفت را مشخص نمود.

ایشان همچنین به بعد اقتصادی فضای مجازی و تخصیص زیر ساخت ها نیز اشاره کردند و در ادامه افزودند که به عنوان مثال، بازی "تراوین" در سال 90 مبلغی به اندازه 6 میلیارد تومان از ایران خارج کرده و نصیب آلمان - ارائه دهنده این بازی – گردیده است. آقای جلولی یکی از کارکردهای اقتصاد مقاومتی را توجه به بعد اقتصادی فضای مجازی قلمداد کرد که می تواند منجر به افزایش در آمد ناخالص ملی (GDP) شود. ایشان همچنین اینترنت را ابزار نوین استعمار اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) دانستند.

میهمان برنامه به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر« گذاشتن چند عکس در فیس بوک چه سودی برای آمریکا دارد؟» اینگونه پاسخ داد که : وقتی در بعد فردی به این موضوع می نگریم هیچ اشکالی بر آن وارد نیست، اما وقتی از دیدگاهی جامع تر مثلاً اینکه "در کشور ما چند میلیون کاربر که در شبکه اجتماعی فیس بوک عضو هستند" می نگریم متوجه می شویم ابعاد کار بسیار پیچیده است.

از دیگر سوالاتی که توسط دانشجویان حاضر در این برنامه مطرح گردید: «چرایی استفاده برخی مسئولین بلند پایه و وزرا از شبکه اجتماعی فیس بوک می باشد؟»

آقای جلولی نیز با بیان اینکه بارها به این موضوع اعتراضاتی صورت گرفته، ابراز داشتند: استفاده از ابزارهای دشمن خود عامل ضعف آن وزرا و مسئولین می باشد. همچنین ایشان اعلام نمودند که : ما هم اکنون فاقد انجمن ها یا مراکزی می باشیم که آموزش خانواده ها در فضای مجازی را مستقیما برعهده داشته باشد که یکی از نقاط ضعف ما محسوب می گردد.

آقای جلولی در انتها نیزبه مسئله ازدواج دانشجویی و مزایای آن پرداختند که با استقبال دانشجویان همراه گردید. ایشان بهترین راه شناخت همسر آینده را دیدن همه جانبه ابعاد شخصیت فرد مورد نظر دانستند؛ همچنین مهمترین ویژگی هایی که باید در انتخاب همسر مورد نظر مورد توجه واقع شود را : ایمان، اخلاق و اصالت خانوادگی دانستند.

پنج شنبه 18/7/92

آقای علیرضا جلولی به ارائه کلاسهای تشکیلاتی برای اعضای انجمن اسلامی پرداختند. کلاسهای تشکیلاتی ایشان با موضوعات متنوعی از جمله: اخلاق تشکیلاتی، مهارت های درس خواندن و آموزش بستن نشریه بود که از ساعت 8 صبح تا اذان ظهر ادامه یافت.

لازم به ذکر است خانم مریم حبیبی ( همسر آقای جلولی) نیز در همین روز به ارائه کلاسهای تشکیلاتی در واحد خواهران پرداختند.

همچنین خاتمه برنامه های انجمن اسلامی اردویی تفریحی ویژه اعضای شورای عمومی به پلاژ تیس( واقع در شرق چابهار) با حضور آقای جلولی بود همراه گردید. در این اردو ابتدا افراد حاضر به شنا کردن پرداخته، همچنین پس از نماز مغرب به خواندن دعای کمیل پرداختند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 عکس های برنامه ی چهار شنبه شب:

 

 

 

 

 

عکس های کارگاه تشکیلاتی برای اعضای انجمن :

 

 

 

 

 

 

بقیه ی  عکس ها در ادامه ی مطلب ...


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 12:10 عصر | نظر