سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راه خون

وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ


    اکنون که  بیداری اسلامی به یکی از مراحل قوت و حساس خود رسیده است مراسم حج امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.دشمنان قسم خورده ی اسلام و قرآن از همان اوایل ظهور اسلام برای تفرقه ایجاد کردن بین مسلمانان نقشه کشیده اند و این تفرقه افکنی بین مسلمین تا کنون که ما هستیم هر بار به شیوه ای اجرا شده و ادامه دارد. لذا بر همه ی ما واجب است که ضمن شناختن ماهیت دشمنان قرآن و اسلام عزیز،از هر حرکت تفرقه انگیزی میان امت مسلمین خودداری کنیم.

           برادران و خواهران مسلمان سراسر جهان

        مراسم حج اثبات میکند که دین در صحنه ی زندگی مردم دخالت دارد و دین مقدس اسلام نیامده است که به مردم بگوید در کنج معبدها به عبادت مشغول شوید.همه ی ما باید با رعایت دستورات الهی،وحدت و تقوا را خودمان نه تنها برای خدمت به مسلمانان بلکه برای هر انسان آزاده ای در سرتاسر جهان مهیّا و آماده کنیم   امروز جهان تشنه اسلام ناب محمدی است و سیراب کردن جهان از اسلام وظیفه ی تک تک ماست.اکنون بیش از هر زمان دیگر فطرت الهی انسان ها آماده ی پذیرش حق است و این موضوع خود نشان    دهنده ی وظیفه ی سنگین ماست.

           برادران و خواهران مسلمان سراسر جهان

         در این زمانه که استکبار جهانی همه ی قدرت و توان خود را به میدان آورده است تا بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه را خاموش و در صورت امکان تحریف کند، برای رسیدن به این هدف دست به هر جنایتی می زند. پس بر همه ی ما واجب است که در لبیک هایمان در مراسم حج :    

 جنایت سلفی ها و تکفیری های از خدا بی خبر در سوریه محکوم کنیم،

صدای مظلومیت فلسطینی ها و فریاد مستضعفان میانمار به گوش جهانیان برسانیم،

جنایات استکبار جهانی درعراق،افغانستان،پاکستان،سودان،بحرین، آفریقای جنوبی و... در حج امسال محکوم کنیم.

آل سعود،این خائنین به حرم الهی،باید در مراسم حج رسوا شوند. برای مثال جنایات آنها در سال 66 که حجاج را قتل عام کردند از یاد چه کسی رفته است؟

           برادران و خواهران مسلمان

         انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به عنوان حرف آخر این جمله را یادآوری میکند که“ حجی که در آن برائت از مشرکین نباشد حجی ناقص و ناتمام است.“


 



موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 10:54 صبح | نظر

مسولین محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

به خصوص آقای جنتی

سلام علیکم

نادرطالب زاده را چه کسی هست امروز نشناسد .برنامه راز شبکه ی چهارش را هرکس که یک بار ببیند مطمئنم تمام قسمت هایش را پیگیری می کند کار تیمی قوی ایشان از تمام جهات برای ما مایه ی آبرویی است.در این دورانی که جنگ ، جنگ رسانه است  . "افق نو "  با دبیری آقای نادر طالب زاده مگر چه هزینه ای داشت که باید تعطیل شود ؟ جشنواره ی ضد صهیونیستی "افق نو"  کار رسانه ای را  که در ضدیت با اسرائیل  انجام داد کدام نهاد دولتی توانسته است تا الان یک همچین کاری را انجام بدهد؟

جناب مسئولین

ما به هیچ و جه از شما نه انتظار بودجه داریم و نه انتظار داریم که از صدا و سیما کارمان را تبلیغ کنید(حتی به اندازه یک هزارم پفک چی توز) ولی خواهش داریم همانطور که تا الان این طور کارها را بایکوت کردید

مثل "همین جشنواره ی مردمی فیلم عمار " از الان هم همین کار را انجام بدهید (ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسان)

در پایان امیدوارم خسته نباشید تعطیل کردن یک  جشنواره باید کمی شما را خسته کرده باشد خواهش می کنم در کار کردن ، اعتدالتان فراموش نشود استراحت هم لازم است .

 

نادر طالب زاده در نشست خبری "افق نو "

 

 


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 10:11 صبح | نظر

قای علیرضا جلولی صبح روز چهارشنبه مورخ 17/7/92 وارد چابهار شدند.  ایشان ساعت14الی 16 عصر همان روز جلسه ای خصوصی با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه داشتند.عضواسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در ادامه برنامه های تعیین شده ساعت 20الی 23 چهارشنبه شب به ارائه برنامه ای با عنوان «جهان موازی در فضای مجازی» در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پرداختند. وی که سابقه چهار دوره عضویت در شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل را دارا می باشند بحث را با این سوال که « فضای مجازی چیست و تداعی کننده چه چیزی می باشد؟» آغاز نمودند.

جلولی فضای مجازی را عنوان کلی و شفاف نشده ای دانست که برای فهم آن باید وارد جزئیات گردید؛ پرداختن به موضوع اینترنت و مخابرات در جهان یکی از همان مفاهیم می باشد. وی ضمن برشمردن استفاده های گوناگون از فضای مجازی به استفاده خاص آن در کشورمان نیز اشاره کرده  و اذعان نمود که کشور ما وابستگی کامل به شبکه اینترنت داشته بطوریکه در این زمینه هیچ گونه خود کفایی نداریم.

جلولی در ادامه صحبت های خود با طرح این سوال که: "چرا علی رغم وابستگی ما به شبکه اینترنت در این زمینه تحریم نمی باشیم، در حالی که در زمینه های گوناگون دیگر نظیر دارو و... تحریم شده ایم؟" اهمیت تأسیس شورای عالی مرکز فضای مجازی که در سال 1390 به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفت را مشخص نمود.

ایشان همچنین به بعد اقتصادی فضای مجازی و تخصیص زیر ساخت ها نیز اشاره کردند و در ادامه افزودند که به عنوان مثال، بازی "تراوین" در سال 90 مبلغی به اندازه 6 میلیارد تومان از ایران خارج کرده و نصیب آلمان - ارائه دهنده این بازی – گردیده است. آقای جلولی یکی از کارکردهای اقتصاد مقاومتی را توجه به بعد اقتصادی فضای مجازی قلمداد کرد که می تواند منجر به افزایش در آمد ناخالص ملی (GDP) شود. ایشان همچنین اینترنت را ابزار نوین استعمار اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) دانستند.

میهمان برنامه به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر« گذاشتن چند عکس در فیس بوک چه سودی برای آمریکا دارد؟» اینگونه پاسخ داد که : وقتی در بعد فردی به این موضوع می نگریم هیچ اشکالی بر آن وارد نیست، اما وقتی از دیدگاهی جامع تر مثلاً اینکه "در کشور ما چند میلیون کاربر که در شبکه اجتماعی فیس بوک عضو هستند" می نگریم متوجه می شویم ابعاد کار بسیار پیچیده است.

از دیگر سوالاتی که توسط دانشجویان حاضر در این برنامه مطرح گردید: «چرایی استفاده برخی مسئولین بلند پایه و وزرا از شبکه اجتماعی فیس بوک می باشد؟»

آقای جلولی نیز با بیان اینکه بارها به این موضوع اعتراضاتی صورت گرفته، ابراز داشتند: استفاده از ابزارهای دشمن خود عامل ضعف آن وزرا و مسئولین می باشد. همچنین ایشان اعلام نمودند که : ما هم اکنون فاقد انجمن ها یا مراکزی می باشیم که آموزش خانواده ها در فضای مجازی را مستقیما برعهده داشته باشد که یکی از نقاط ضعف ما محسوب می گردد.

آقای جلولی در انتها نیزبه مسئله ازدواج دانشجویی و مزایای آن پرداختند که با استقبال دانشجویان همراه گردید. ایشان بهترین راه شناخت همسر آینده را دیدن همه جانبه ابعاد شخصیت فرد مورد نظر دانستند؛ همچنین مهمترین ویژگی هایی که باید در انتخاب همسر مورد نظر مورد توجه واقع شود را : ایمان، اخلاق و اصالت خانوادگی دانستند.

پنج شنبه 18/7/92

آقای علیرضا جلولی به ارائه کلاسهای تشکیلاتی برای اعضای انجمن اسلامی پرداختند. کلاسهای تشکیلاتی ایشان با موضوعات متنوعی از جمله: اخلاق تشکیلاتی، مهارت های درس خواندن و آموزش بستن نشریه بود که از ساعت 8 صبح تا اذان ظهر ادامه یافت.

لازم به ذکر است خانم مریم حبیبی ( همسر آقای جلولی) نیز در همین روز به ارائه کلاسهای تشکیلاتی در واحد خواهران پرداختند.

همچنین خاتمه برنامه های انجمن اسلامی اردویی تفریحی ویژه اعضای شورای عمومی به پلاژ تیس( واقع در شرق چابهار) با حضور آقای جلولی بود همراه گردید. در این اردو ابتدا افراد حاضر به شنا کردن پرداخته، همچنین پس از نماز مغرب به خواندن دعای کمیل پرداختند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 عکس های برنامه ی چهار شنبه شب:

 

 

 

 

 

عکس های کارگاه تشکیلاتی برای اعضای انجمن :

 

 

 

 

 

 

بقیه ی  عکس ها در ادامه ی مطلب ...


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 12:10 عصر | نظر

چند روز پیش ما گزارش تصویری ازاردویی در وبلاگ گذاشتیم تحت عنوان "دریا بزرگ با بچه ها" اما حالا هر کس از دوستان که عکس ها را می بیند فریاد وا محیط زیستش بلند شده !!!

دوستان باوربفرمایید بعد از اینکه خوراکیها را خوردیم آشغال ها را جمع کردیم.


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 6:58 عصر | نظر

کسی لنگ کفش پرتاب نکرده است مردمی که به تماس تلفنی روحانی مخالفت داشتند درحال نماز خواندن  در خیابان بودند که ماشین های  تیم حفاظتی روحانی از خیابان رد می شوند و

آن هامجبور می شوند نمازشان را بشکنند و کفش به دست  برای اینکه زیر ماشین نشوند به گوشه ی خیابان بروند . من به این کار ندارم که نماز خواندنشان در خیابان درست بوده یا نه ؟

مگر خیابان جای نماز خواندن است ؟

و به این همکار ندارم که چرا با وجود آنکه تیم حفاظتی می توانسته از خیابان کناری "در شکل به صورت نقطه چین مشخص شده " عبور کند از بین نماز گذار ها رفته  و حداقل منتظر نمانده که

نمازشان تمام شود ولی این سوال را  از رسانه ها دارم چرا باجوسازی  هر چه فحش و بد و بیراه بوده به این افراد شده : از قبیل افراطی ها ،امل ها ، تند رو ها ، وحشی ها و ...

و سوال بعدی را باز از شما رسانه ها دارم چرا آن زمان که سطل آشغال آتیش می زدند ، اتوبوس ها را آتیش زدند، سنگ پرتاب می کردند کسی از شما  نگفت : افراطی ها ، تند روها  و...

خواهش می کنم از رسانه ها که  با انصاف باشید . اگر افراطی بودن  یعنی این . من با افتخار می گویم که افراطی ام


عکس زیر عکس هوایی از فرود گاه مهر آباد است.

 


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 8:58 صبح | نظر


در حالی 35 سال از نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذرد که امروز ما شاهد پیشرفت و اقتدار چشمگیر ملت  ایران هستیم و امروز چه کسی میتواند انکار کند

انقلابی که به رهبری امام خمینی (ره) در ایران به پیروزی رسید سرآغاز بیداری اسلامی در جهان بوده است و امروز چشم امید همه ی مستضعفان جهان به

جمهوری اسلامی ایران است.

جناب آقای روحانی

رئیس جمهور محترم

سلام علیکم

    در روزهای پایانی سفر شما به مقر دائمی سازمان ملل متحد،اتفاقاتی همچون دیدار دکتر ظریف با وزیر امور خارجه آمریکا و به خصوص تماس تلفنی شما با رئیس جمهور آمریکا ما را برآن داشت تا نکاتی را خدمتتان یادآور شویم:

منتخب مردم

     متأسفانه آنچه که اغلب در رفتار بعضی از مسئولین میبینیم این است که حل مشکلات اقتصادی کشور را در جایی خارج از مرزهای جغرافیایی ایران جستجو میکنند و همانطور که می دانیم نتیجه چنین نگاهی نه تنها فایده ای برای حل مشکلات ندارد ، بلکه باعث هدر رفتن نیروها و منابع داخلی نیز می شود.شما خود بهتر از ما میدانید که اگر مسئولین درگیر مسائل حاشیه ای شوند ، قطعا از سرعت پیشرفت کشور کاسته خواهد شد و با توجه به بحران های اقتصادی که در کشورهای دنیا به خصوص نظام های لیبرال و سرمایه داری وجود دارد ، جمهوری اسلامی ایران باتوجه به منابع و نیروی مردمی عظیمی که در داخل کشور دارد ، برگ برنده را در این بحران اقتصادی دارد و سیاست مستقلِ نه شرقی و نه غربی ، خود یکی از عوامل ثبات امنیتی و عدم وابستگی اقتصادی کشور است و در ضمن این کشورهای خارجی هستند که کلید حل مشکلاتشان را در ایران جست و جو می کنند.

جناب آقای دکتر

    ما اعتقاد داریم که امروز آمریکا و صهیونیست ، سران اصلی استکبار در جهان هستند و خون برادرانمان در سوریه ، پاکستان ، فلسطین ، عراق ، افغانستان ، میانمار و ... از چنگال آنان  می چکد و هرجا در جهان مظلومی هست ، ظالمش آمریکا و صهیونیست است.

   جنایات آمریکا در ایران هنوز از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نشده است ؛ که میتوان به نمونه هایی از آنها اشاره کرد:

* کودتای 28 مرداد سال1332 که شیرینی نهضت ملی شدن صنعت نفت را در کام ملت ایران تلخ کرد و باعث سرنگونی دولت دکتر مصدق شد.

* حمایت های بی دریغ آمریکا از خاندان پهلوی از یاد هیچکس نرفته است، آن روز که نفت ایران را چپاول میکردند و برای حضورشان در ایران غرامت میگرفتند.

* برای کسی پوشیده نیست که کارگردان اصلی جنگ هشت ساله علیه ایران ، آمریکا بود.

* لانه جاسوسی آمریکا در ایران و اسنادی که از آن توسط دانشجویان پیرو خط امام انتشار یافت ، خود برگ دیگری از ماهیت شیطانی آمریکا را نشان داد.

* واقعه ی طبس و حضور کماندوهای آمریکایی به صورت غیرقانونی در خاک ایران که اگر لطف پروردگار نبود ، مشخص نبود که چه برسر این مملکت می آمد.

* هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران در پایان جنگ که باعث کشته شدن صدها مرد و زن و کودک بیگناه ما شد.

*حمایت از منافقین داخل ایران - بلوکه کردن اموال ایران - نقش فعال در فتنه 88 و ...

   حجت السلام و المسلمین جناب آقای روحانی

    سؤال ما از شما این است :

در جریان تماس تلفنی شما با سران آمریکا، دستاوردی که نصیب ملت ایران خواهد شد و در قبالش امتیازاتی که باید به آنها بدهیم، چیست؟

     آمریکا حتی در رابطه با اینکه تماس تلفنی از سوی چه کسی بوده نیز صادقانه عمل نکرده است . آیا از همین شروع نمی توان پی برد که آمریکا سیاست گرگ و میش را در  پیش گرفته است؟

     خاطره تلخ مذاکرات سعدآباد در سال 82 از یادمان نرفته است که طرف ایرانی تمامی فعالیت های هسته ای خود را تعلیق کرد ، اما از آن طرف به تعداد قطع نامه ها اضافه شد و در آخر ایران محور شرارت لقب گرفت؟

 آقای  رئیس جمهور

در نهایت درخواست ما از شما این است، همانطور که تا حال در راستای حفظ همبستگی نظام که به فرمایش مقام معظم رهبری بسیار مهم است کوشیده اید  از این پس نیز با عزمی راسختر از پیش در این مسیر استوار و ثابت قدم باشید،

ان شاءا...

 


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 3:48 عصر | نظر

مرور رابطه ایران و امریکا از نگاه امام خمینی(ره)  این روز ها می تواند خواندنی تر از گذشته باشد.

 

آنهایی که خواب امریکا را می‏بینند خدا بیدارشان کند

سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) و روز ارتش

و من امیدوارم که خدای تبارک و تعالی ما را بیدار کند و افراد ملت ما را بیدار کند. آنهایی که در خواب هستند، آنهایی که باز هم خواب می‏بینند، آنهایی که خواب امریکا را می‏بینند خدا بیدارشان کند ...

شما می‏گویید که ما با یک کسی که خرد کرده است مسلمین را و به اسلام هیچ اعتقاد ندارد و هر روز زورش برسد اسلام را زیرپا می‏مالد و منهدم می‏کند، ما با او بنشینیم و دست دوستی بدهیم و بعد هم بگوییم که «سَلَّمَکُمُ اللّه‏»  ! این چه منطقی است؟ منطق اسلام این است؟! شما اسلامشناسها این را منطق اسلام می‏دانید؟! خداوند اصلاحتان کند ان‏شاءاللّه‏. من امیدوارم 

 

 

امریکا دشمن شمار? یک مردم محروم و مستضعف جهان است

21/06/1359

آری اسلام ایران غیر از اسلام آنان است که از مهره‏های امریکا چون سادات و بگین پشتیبانی می‏کنند و در مقابل فرمان خدای متعال با دشمنان اسلام دست دوستی می‏دهند و برای تفرقه بین مسلمین، از هیچ افترا و کوششی دریغ نمی‏کنند ...

آمریکا که در هر فسادی دست دارد ـ و همزمان با هجوم همه جانب?اسرائیل جانی، به مسلمین در فلسطین و لبنان عزیز، و همزمان با طرح جنایتکاران? اسرائیل برای انتقال پایتخت خود به بیت‏المقدس، و گسترش جنایات و کشتار وحشیان? مسلمانان آواره از وطن خویش، و در وقتی که مسلمانان بیشتر از هر زمان احتیاج به وحدت کلمه دارند، سادات، این نوکر خیانتکار امریکا و دوست و برادر بگین و شاه مخلوع معدوم، و صدام، آن خادم سرسپرد? امریکا، دست به تفرقه‏افکنی مسلمانان زده‏اند، از هیچ جنایتی در این راه که ارباب جنایتکارشان امر نموده است، فروگذار نمی‏کنند. امریکا با حمله‏های پیاپی به ایران و فرستادن جاسوسان برای شکست دادن انقلاب اسلامی ما و توطئه با سادات برای ایجاد اختلاف و تبلیغات سوء و پخش اکاذیب و افترا به متصدیان حکومت اسلامی از طریق عراق، از آن قماش است. مسلمین باید به خیانت این سرسپردگان امریکا به اسلام و مسلمین توجه داشته باشند.

امریکا دشمن شمار? یک مردم محروم و مستضعف جهان است. امریکا برای سیطر? سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی خویش بر جهان زیر سلطه، از هیچ جنایتی خودداری نمی‏نماید. امریکا مردم مظلوم جهان را با تبلیغات وسیعش که به وسیل? صهیونیسم بین‏الملل سازماندهی می‏گردد، استثمار می‏نماید. امریکا با ایادی مرموز و خیانتکارش، چنان خون مردم بی‏پناه را می‏مکد که گویی در جهان هیچ کس جز او و اقمارش حق حیات ندارند.

باید بدانند که ایران کشوری است که رسماً با امریکا می‏جنگد، و شهدای ما، این جوانان و دلاوران ارتش و سپاه از ایران و اسلام عزیز در مقابل امریکا دفاع می‏کنند. پس ذکر این مسئله ضروری است که درگیریهای غرب کشور عزیز ما درگیریهایی است از جانب امریکا که گروههای از خدا بی‏خبر وابسته، هر روز ما را با آن مواجه کرده‏اند ، و این به محتوای انقلاب اسلامی ما مربوط می‏شود که بر پای? استقلال واقعی بنا گشته است. چه اگر ما با امریکا و یا سایر ابرقدرتها و قدرتها کنار آمده بودیم، گرفتار این مصایب نبودیم؛ ولی مردم ما دیگر به هیچ وجه حاضر نیستند تن به خواری و ذلت دهند و مرگ سرخ را به زندگی ننگین ترجیح می‏دهند.

ما برای کشته شدن حاضریم و با خدای خویش عهد نموده‏ایم که دنباله‏رویِ امام خود سیدالشهدا باشیم. ای مسلمانانی که در کنار خان? خدا به دعا نشسته‏اید، به ایستادگان در مقابل امریکا و سایر ابرقدرتها دعا کنید و بدانید که ما با عراق جنگی نداریم و مردم عراق پشتیبان انقلاب اسلامی ما هستند، ما با امریکا در ستیزیم. و امروز دست امریکا از آستین دولت عراق بیرون آمده است و به امید خدا این ستیز تا استقلال واقعی ادامه دارد که بارها گفته‏ام ما مرد جنگیم و تسلیم برای مسلمان معنا ندارد. ای کشورهای بی‏طرف! شما را به شهادت می‏طلبیم که امریکا قصد نابودی ما را دارد. کمی به خود آیید و ما را در هدفمان کمک کنید. ما به شرق و غرب و به شوروی وامریکا پشت کرده‏ایم تا خود، کشور خود را اداره کنیم. آیا حق است تا این چنین مورد هجوم شرق و غرب واقع شویم؟ با اوضاع فعلی جهان این یک استثنای تاریخی است که با مرگ و شهادت و شکست ما، مطمئناً هدف ما شکست نمی‏خورد.

 

 

ما در جنگ با امریکا و تفاله‏های امریکا هستیم

دیدار با خانواده‏های شهدای فاجع? 7 تیر و اعضای دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی

نباید ما فراموش کنیم که در جنگ با امریکا هستیم. ما در جنگ با امریکا و تفاله‏های امریکا[هستیم]، این تفاله‏هایی که قالب زدند خودشان را و ما غفلت کردیم، الآن هم هستند.

بیجهت نیست که در آن نطقهای با اجتماع زیاد روز عاشورا سوت می‏زنند و کف می‏زنند. امام مظلوم ما به شهادت رسیده، روز شهادت امام مظلوم ما، پای نطق و سخنرانی یک نفر آدمی که با آنها دوست است کف می‏زنند و سوت می‏کشند و امریکا را از یاد می‏برند. خط این بود که اصلاً امریکامنسی بشود. یک دسته شوروی را طرح می‏کردند تا امریکا منسی بشود، یک دسته «اللّه‏ اکبر» را کنار می‏گذاشتند، سوت می‏زدند و کف می‏زدند آن هم روز عاشورا. خط این بود که این قضی? مرگ بر امریکا منسی بشود.

حالا هم من به این آقایانی که اهل سدادند، اهل صلاحند، منتها اعوجاج فکری دارند،[می‏گویم که]امریکا برای شما هیچ فایده‏ای ندارد، دیگر گذشت آن‏وقت. امروز آنی که برای شما برای دینتان برای دنیاتان فایده دارند این ملت‏اند، این ملت پابرهنه است. 

آن ملت سرمایه‏دار هم به درد شما نمی‏خوردند، آنها همه برای خودشان می‏کشند، شماها را می‏خواهند آلت دست قرار بدهند.

 

 

download  (14)

درِ همه ممالک هم به روی ما بسته بشود، درِ رحمت خدا به روی ما باز است

دیدار با فرماندهان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قم

ما از نظامی امریکا و از حصر اقتصادی‏اش هیچ باکی نداریم. و گمان نکنید که موفق بشود آن به اینکه یک دخالت نظامی بکند. و اجازه بدهد ملت امریکا و مجلس امریکا به اینکه دخالت نظامی بکند. برای اینکه می‏داند ملت امریکا که دخالت نظامی به ضرر ملت امریکاست و به ضرر دولت امریکا است. و از حصر اقتصادی هم ابداً خوفی نداشته باشید. برای اینکه ملتهای دیگر و دولتهای دیگر تابع امریکا نیستند.

درِ دنیا به روی ما بسته نخواهد شد. ما خدا را داریم. درِ دنیا به روی ما بسته بشود، در رحمت خدا به روی ما باز است. ما برای خدا می‏خواهیم اقدام کنیم. ما قیام کردیم برای خدای تبارک و تعالی. ما دیدیم که ظلم در این مملکت هست. ما دیدیم که چپاولگری در این مملکت هست. ما دیدیم که مستکبران، مستضعفان را دارند از بین می‏برند. قیام کردیم. ما برای خدا قیام کردیم.

درِ همه ممالک هم به روی ما بسته بشود، درِ رحمت خدا به روی ما باز است. و ما اتکال به رحمت خدا و اتکال به قدرت خدا می‏کنیم. و شما قدرتمند باشید و به پیش بروید.

 

 

اگر ما دستمان را به سوی امریکا دراز کنیم، آسوده تا آخر زندگی می‏کنیم اما ..

باید مردم توجه کنند که کاری بزرگ انجام داده‏اند و دشمن هم برای شکست آنها از هیچ کوششی دریغ نمی‏کند. مردم باید محکم و استوار برای آزادی و استقلال بایستند، اگر ما دستمان را به سوی امریکا و یا شوروی دراز کنیم، آسوده تا آخر زندگی می‏کنیم، ولی مردم ما که این را نمی‏خواهند، پس باید این توطئه‏ها را کم و زیاد تحمل کنند

 

 

می‏خواهند در مقابل رئیس جمهور امریکا چون دریوزگان، گردن کج کنند

پیام به مناسبت 22 بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دربار? جنگ، دانشگاهها، وظایف قوای سه گانه، رسانه‏های گروهی و تشکر از ملت

 جهانخواران که با نامهای پرزرق و برق و شعارهای طرفداری از حقوق بشر و صلح دوستی و آرامش جهان و طرفداری از توده‏های کارگر و کشاورز به جان جهانیان مظلوم افتاده و فساد و ترور و قتل و غارت را در صحن? گیتی روزافزون می‏کنند و از بیداری مظلومان و ستمدیدگان جهان در طول تاریخ خطر را از نزدیک می‏بینند، به فکر اغفال آنان افتاده‏اند. و رفت و آمدها برای برچیدن سلاحهای مخرب که جهان را تهدید می‏کند جز شعاری بیش نتواند بود. کدام عاقل است که باور کند اینان از اینگونه مسائل صرف نظر نمایند و به حال بشریت رحم کنند! بعید نیست که امریکا از این ملاقاتها و مذاکره‏ها دو مقصود داشته باشد: یکی اغفال جهانیان و جلب نظر آنان، و به خاموشی کشاندن شعله‏هایی که در دل مظلومان جهان بر ضد منافع نامشروع این ابرمتجاوز افروخته شده و رو به افزایش است. و دیگر اغفال شوروی و همدستان و همداستانانش تا برتری اتمی خود را حفظ کند. باید مظلومان جهان بیدار و هوشیار باشند و از این توطئه‏ها و حیله‏ها گول نخورند؛ و به فعالیت خود در راه رسیدن به آزادی و خروج از قید و بندهای استعماری و استثماری ادامه دهند. و بدانند که اینان با شعار طرفداری از حقوق بشر بزرگترین پایمال کنندگان حقوق انسانها هستند و در رسیدن به اهداف ظالمان? خود هیچ گاه غفلت نمی‏کنند و از هیچ جنایتی دریغ ندارند.

آنان که به خیال خود برای ایران دل می‏سوزانند و به ادعای واهی برای ملت ایران غمناکند، ایرانی را می‏خواهند که مستشاران امریکا گردانندگان آن باشند. ایرانِ وابسته و دلبسته به اجنبی را می‏خواهند. ایران زمان پهلوی را که غرق فساد اخلاقی و بر باد ده شرف انسانی بود را می‏خواهند. ایرانی را که سرپرستش مظلومان را غارت کند و جیب آنان را پر کند و سرمایه‏هایش در خدمت طبقات مرفه و بالانشین باشد، و مستمندان و کوخ‏نشینان در فقر و محرومیت بسوزند و هیچ کس به فکر آنان نباشد. و بالاخره ایرانی را می‏خواهند که به اصطلاح شخص اولش در مقابل رئیس جمهور امریکا چون دریوزگان، گردن کج کند تا مظلومان را پایمال کند. آن روز ایران را مستقل و زنده می‏دانند، و امروز که به برکت اسلام جوانان و کودکان و پیران و خردسالان از هر طبقه بیدار و متحول شدند و هم? قید و بندهای استعماری و استثماری را بریدند و با مشت گره کرده امریکا و اذناب او را از کشور راندند ایران را مرده و وابسته می‏دانند! و شما ملت عظیم‏الشأن هستید که باید چون کوه سر به فلک کشیده در مقابل هم? مشکلات بایستید و خداوند تعالی با شماست.

 

 

می‏خواهی ذلیل باشی؟ برو پیوند کن با امریکا

پیام امام به مناسبت حلول سال جدید و عید نوروز

01/01/1364

بنابراین، ما باید استقامت کنیم و آن چیزی که نگرانی پیغمبر هست که نبادا ملتش استقامت نکنند و این امر خدا را اطاعت نکنند، باید ما کاری بکنیم که این نگرانی نگذاریم در حق ما ثابت بشود. و من از خدای تبارک و تعالی می‏خواهم که هم? این قشرهای ملت را از مجروحین، مصدومین، شهدا و خانواده‏های اینها و مفقودین ما و اسرای ما، همه اینها را هم سالم نگه دارد و شهدای ما را بیامرزد و در جوار خودش نعمت عنایت کند و اینهای دیگر هم سالم نگه دارد و به پیروزی برسند و ان‏شاءاللّه‏ اسرای ما و مفقودین ما هم به وطن خودشان برگردند و ملت ما هم با قدرت و قوّت پیش برود و هیچ از این نوع چیزها باک نداشته باشد. چیزی است که بر ملت ـ بر ملت بیدار ـ ثابت شده است که می‏خواهی بیدار باشی، می‏خواهی مستقل باشی، باید جورش را بکشی! می‏خواهی ذلیل باشی؟ برو پیوند کن با امریکا، هم? این حرفها تمام می‏شود، جنگ هیچ نمی‏شود؛ پیوند کن با شوروی، باز هم نمی‏شود! اما چی؟ این است که یک ملت عقب‏ماند? توسری‏خورد? ضعیف و تا آخر. اما وقتی بخواهی، یک ملتی بخواهد سر بلند باشد، بخواهد ارزش داشته باشد، این دیگر نباید فکر این باشد که ما حالا این ارزشی که داریم، ببینیم به انداز? این هست که ماستمان گران باشد! یا دوغمان چه باشد! اگر اینطور است، که ما از حالا هم رفتیم. اما می‏بینیم اینجور نیستند، ملت ما الحمدللّه‏ اینطور نیست

 

آمریکا از اسلام سیلی خورده است نه از آقای رئیس جمهور

تشریح گرفتاریهای مسلمین ـ مبارزه با اشغالگران قدس

15/05/1359

توطئ? خارجی علیه افراد نیست. افراد قابل توطئه نیستند، علیه اسلام است. افراد قابل نیستند که امریکا توطئه کند به ضد این آدم، یا توطئه کند به ضد آن آدم. امریکا می‏فهمد چه هست. امریکا به ضد اسلام است. او از اسلام صدمه خورده است، نه از افراد، نه از فرد؛ او از اسلام سیلی خورده است، او از ملتی که می‏گوید «اسلام» سیلی خورده است؛ نه از من سیلی خورده و نه از آقای رئیس‏جمهور سیلی خورده و نه از اشخاصی که در مجلس هستند و نه دولتها، هیچ کدام، از اینها سیلی نخورده است. از این زاغه‏نشین‏ها سیلی خورده، از این ملت سیلی خورده. و او در صدد است. اگر توطئه کند، بر ضد ملت توطئه می‏کند، نه اینکه بر ضد من یا بر ضد تو یا بر ضد او. خیر، این حرفها نیست در کار.

نباید گول بخوریم از امریکا و از این مجالسی که درست کرده‏اند و تعزیه گردانی می‏کنند برای خوردن ما، از آنها گول بخوریم. هر کس باید خودش قیام[کند]، مسلمین باید خودشان قیام کنند در مقابل اینها. دنبال این نباشند که دولتهایشان یک کاری بکنند. دولتها کاری نمی‏کنند. خودشان باید بکنند. دنبال این نباشند که در آغوش آن یکی برویم برای نگهداری ما از آن یکی. خیر، همه گرگند و هم? شما را می‏خورند. باید خودتان حفظ کنید. توجه به خدا بکنید

 

 

هیچ لازم نیست رابطه داشته باشیم

مصاحبه با خبرنگاران مسلمان مقیم انگلستان، خبرنگاران آفریقایی و آسیایی

26/09/1358

ــ[اگر حکومت اسلامی بخواهد به این ترتیبی که هست پیش برود طبیعی است که اکثریتی از کشورهای جهان با او مخالف خواهندبود و جز با دشمنی رفتار نخواهند کرد. بنابراین اساس روابط خارجی شما و دوستانتان به چه شکل است و آیا شما به دوستانی نیازمند هستید در روابط خارجی یا خیر؟]

ــاگر خارجیها بتوانند بفهمند، ادراک کنند مسائل ما را، همانطور که ملتها وقتی ادراک کردند و ادراک می‏کنند با ما موافقند. دولتها هم اگر ادراک کنند که ما چه می‏گوییم با ما موافقند. اگر مقصود از روابط آن روابطی است که تا حالا بین ایران و امریکا بوده است، در زمان شاه سابق بین ایران و امریکا بوده است، این روابط نبوده است. این یک آقایی بوده با نوکرش هر کاری می‏خواسته، هر امری که می‏کرده عمل می‏کرده. ما چنانچه بخواهیم اسلام را پیش ببریم دیگر نباید نوکر باشیم. اگر نوکر نباشیم رابطه‏اش را با ما قطع می‏کند. ما از خدا می‏خواهیم که رابطه قطع بشود. ما ذلت را نخواهیم پذیرفت برای خاطر اینکه یک رابطه با یک ابرقدرت داشته باشیم. شرافتی نیست رابطه داشتن با امثال امریکا. دولت امریکا یک شرافت انسانی مع‏الأسف الآن ندارد که ما بخواهیم به واسط? آن شرافت انسانی‏اش با آن رابطه داشته باشیم. دولتامریکا این است که دارید می‏بینید که مظلوم را در هر جا پیدا می‏کند پوست می‏کند. هر جا بتواند می‏رود و بمب سرشان می‏ریزد. هر چه بتواند ذخایر ملتها را می‏برد. مابخواهیم روابط با اینها داشته باشیم؟ بهتر این است که ما با اینها روابط نداشته باشیم. بهتر این است با آنهایی که می‏خواهند ما را بچاپند رابطه نداشته باشیم تا یک وقتی که به خود بیایند و بفهمند شرق هم هست در عالم.

آن روزی که بفهمند که شرق هم یک جایی هست که تمدن از او پیش آنها رفته است و مع‏الأسف خود شرق هم خودش را گم کرده است، آن روز ما روابط ممکن است پیدا بکنیم. روابطی که متقابل باشد با هم. متعادل باشد با هم. و الاّ رابطه‏ای که اینطور باشد که سابق بود و آنطور باشد که اینها دلشان می‏خواهد، ما همچو رابطه‏ای را می‏خواهیم چه بکنیم؟

ما هرگز نمی‏خواهیم که رابطه با اینها داشته باشیم. نه با اینها، نه با هر کس که بخواهد تحمیل به ما بکند. دول اسلامی با ما روابط دارند آن هم تا حدی که روی مصالح اسلامی، روی مصالح مسلمین باشد ما با آنها روابط داریم.

دولتی که بعد پیش می‏آید، تفاهم کند با ما. اینطور نباشد که من در کاخ سفید نشستم وشما در کوخ نشستید و کاخ‏نشین با کوخ‏نشین باید ارباب و رعیت باشد. اگر این کلمه را بردارند و ما را همانطور که هستیم بفهمند، ادراک کنند ما ها را، ما با آنها چرا رابطه نداشته باشیم؟ با دولت امریکاهم رابطه پیدا می‏کنیم. با همه جا. و امااگر وضع اینطور باشد، ما می‏خواهیم چه کنیم که پیشقدم بشویم برای اینکه نوکری کنیم؟! پیشقدم بشویم برای اینکه هم نوکری کنیم هم همه چیزمان را تقدیم کنیم؟! آن‏وقت نوکر که می‏گرفتند یک اجرتی به او می‏دادند. اینها نوکر می‏گیرند و همه چیزش را هم می‏گیرند. ما می‏خواهیم چه کنیم با اینها رابطه داشته باشیم؟ هیچ لازم نیست رابطه داشته باشیم.

 

هرگز اجازه نخواهیم داد که آنها دخالتی در مملکت ما بکنند

مصاحبه با پنج نفر از خبرنگاران مطبوعات اروپا

08/09/1358

ــ[سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به دول اروپایی چیست؟ آیا فکر می‏کنید که کشورهای اروپایی می‏توانند به اقتصاد ایران کمک کنند؟ و اگر جواب مثبت باشد، شرایط ایران برای قبول این کمک چیست؟]

ــما با هم? ملتهای عالم می‏خواهیم دوست باشیم. با هم? دولتهای عالم به حسب طبع اولی می‏خواهیم دوست باشیم. می‏خواهیم که روابط حسنه، با احترام متقابل نسبت به همه داشته باشیم. مگر اینکه دولتهایی باشند که با ما خلاف رفتار کرده باشند و بخواهند به ما ظلم بکنند، تحمیل بکنند، سلطه‏جویی کنند بر ما. که ما با آنها مخالف هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد که آنها دخالتی در مملکت ما بکنند و آن سلطه‏جوییهایی که آن وقت می‏کردند، بکنند. و با آنها البته نمی‏توانیم روابط داشته باشیم.

 

وقتی ملت دیدند آنها نمی‏خواهند که به آن ظلمی بکنند شاید با آمریکا هم روابط داشته باشد 

مصاحبه با روزنامه تایم

24/09/1358

سؤال:احساسات ضد امریکایی شدیدی که در ایران ایجاد شده است و احساسات مشابه ضد ایرانی که در امریکا هست حضرت امام آیند? روابط ایران و امریکا را در صورت حل شدن بحران فعلی چطور خواهند دید؟ آیا دشمنی بین دو کشور برای یک نسل و احساسات تند برای یک نسل ادامه خواهد داشت؟

اید ما ببینیم چه جور حل می‏شود قضایا. الآن ما نمی‏توانیم حدس بزنیم که چه جور حل می‏شود تا پیش‏بینی کنیم که اگر حل شد چه خواهد شد.

یک وقت می‏بینید که حل می‏شود به این که ایشان نظامی می‏آورد و ـ عرض می‏کنم که ـ فرض کنید حصار اقتصادی و انحصار اقتصادی، ما را به مضیقه قرار می‏دهد و بعد هم با قلدری و با زور و با وادار کردن هم? کشورهایی که با او دوست هستند ما را منزوی می‏کند و حل این نیست، این عقده زیادتر است، حل شدنی نیست به این معنا. یک وقت این طور می‏شود که آخرش ما نمی‏توانیم، قدرت نداریم که آن کاری را که می‏خواهیم انجام بدهیم، اگر آن طور بشود، این عقده باقی می‏ماند و دیگر تا آخر هم قابل حل نیست

 

بنابراین، مسائل این است، حل شدن به آن معنایی که ما می‏خواهیم که نمی‏شود به این طور راحت. ما آن طوری که می‏خواهیم این است که ایشان این را بفرستند این جا و آن جنایاتی که به ما وارد شده به دست آنها، آن را جبران بکنند و چیزهایی که از ما بردند جبران بکنند، البته یک چیزهایش هم قابل جبران نیست برای این که ما قریب صدهزار نفر شاید کشته داده باشیم این دیگر قابل جبران نیست که بیایند آن را جبرانش بکنند نیروی جوانی ما را، نیروی انسانی ما را از بین بردند این جبران شدنی نیست. لکن آن مقداری که می‏توانند جبران کنند آنهایی که از ایران به یغما بردند آنها را می‏توانند جبران بکنند اگر جبران بکنند و توجه به این داشته باشند که دیگر، این عصر، عصر سابق نیست و ایران در این زمان غیر ایران است تا زمان رژیم سابق[ممکن است اختلاف حل شود].

این را اگر بفهمند که نه، ایران وضعش وضعی شده است که دیگر زیر بار این طور مصائب نمی‏رود، آن وقت ممکن است که تعدیل کنند افکار خودشان را، متنزل بشوند از آن چیزی که دارند و ـ دولت امریکا ـ ملت امریکا هم کارتری که ما با او خوب نیستیم کنار بگذارند و یک رئیس جمهور صحیحی سر کار بیاورند آن وقت ممکن است که ایران هم وقتی دید آنها نمی‏خواهند که به آن ظلمی بکنند با آنها هم روابط داشته باشد مثل این که با سایر جاها روابط دارد.من دیگر جوابی ندارم.

 

جریان انحرافی به طور خزنده این کشور را می خواهد باز هل بدهد طرف امریکا

24/03/1360

و الآن یک جریانی در کار است ـ من الآن نمی‏خواهم اشخاص هیچ صحبتش بشود ـ اما جریانی هست در کار که اگر کسی توجه بکند به مسائلی که در این اواخر هی پیش آوردند، در روزنامه‏های مختلف پیش آوردند، یک جریانی در کار است که آن جریان انسان را از این معنا می‏ترساند که بخواهد به طور خزنده این کشور را باز هل بدهد طرف امریکا؛ بخواهند از این راه پیش بروند. و این یک مسئله‏ای است که به قدری اهمیت دارد در نظر اسلام و باید آن قدر اهمیت داشته باشد در نظر شما فرماندهان و دیگران که اگر احتمال این را بدهید، باید مقابلش بایستید، نه اینکه اول یقین کنید به اینکه مسئله این طوری است. بعضی چیزهاست که اگر انسان احتمالش را بدهد، یک احتمال صحیحی بدهد، باید دنبال کند او را و به آن اعتراض کند.

 

می‏خواهند یک هیاهو راه بیندازند تا با امریکا روابط داشته باشیم

اینها می‏خواهند یک هیاهو راه بیندازند تا با امریکا روابط داشته باشیم و ما دست از صدام برداریم. و ما تا آخر ایستاده‏ایم و با امریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد، مگر این که آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد و از آن طرف دنیا نیاید در لبنان، و نخواهد دستش را به طرف خلیج فارس دراز کند. مادامی‏کهامریکا این طور است و آفریقای جنوبی آن طور عمل می‏کند[2]و اسرائیل هست، ما با آنها نمی‏توانیم زندگی بکنیم. اسرائیل آدم شدنی نیست. مع ذلک می‏بینید شیاطین، با این که ما از بیست سال قبل و در زمان شاه فریاد زدیم و مسلمین را به ادراک خطر اسرائیل دعوت کردیم، می‏گویند: ایران با اسرائیل و امریکا رابطه دارد!

 

 

رابط? ما با امثال امریکا، رابط? ملت مظلوم با جهانخواران است

قطع رابط? امریکا و ایران

19/01/1359

ملت شریف ایران، خبر قطع رابطه بین ایران و امریکا را دریافت کردم و اگر کارتر درعمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است، همین قطع رابطه است. رابطه بین یک ملت بپا خاسته برای رهایی از چنگال چپاولگران بین‏المللی با یک چپاولگر عالَمخوار، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است. ما این قطع رابطه را به فال نیک می‏گیریم؛ چون که این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید امریکا از ایران است. ملت رزمند? ایران این طلیع? پیروزی نهایی را که ابرقدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه ـ یعنی خاتمه دادن به چپاولگریها ـ کرده است، اگر جشن بگیرد حق دارد. ما امیدواریم که نابودی سرسپردگانی مثل سادات و صدام حسین بزودی انجام گیرد و ملتهای شریف اسلامی به این انگلهای خائن، آن کنند که ملت ما با محمدرضای خائن کرد؛ و به دنبال آن برای آزاد زیستن و به استقلال تمام رسیدن، قطع روابط با ابرقدرتها خصوصاً امریکا نمایند. من کراراً گوشزد نموده‏ام که رابط? ما با امثال امریکا، رابط? ملت مظلوم با جهانخواران است.

 

روابط ما با امریکا روابط یک مظلوم با یک ظالم است

توطئه‏های امریکا و ابرقدرتها

29/02/1358

دولت امریکا ما را[تهدید]کرده بود که اگر چنانچه این اعدامها ادامه پیدا بکند، در روابط ایران با امریکا یک قدری خطر می‏افتد، ای الهی که به خطر بیفتد! ما روابط با امریکا را می‏خواهیم چه بکنیم. روابط ما با امریکا روابط یک مظلوم با یک ظالم است؛ روابط یک غارت شده با یک غارتگر است. ما می‏خواهیم چه کنیم. آنها میل دارند که با ما روابط آنها احتیاج دارند که با ما روابط داشته باشند؛ ما چه احتیاجی به امریکاداریم. امریکا آن طرف دنیاست. آنها می‏خواهند که بازار داشته باشند اینجا. آنها باز طمع دارند که نفت ما را بخورند. ما که، اسلام که، بنا ندارد که ظلم به دیگری بکند، مظلوم هم نخواهد شد

 


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 6:58 عصر | نظر

 

 

اردوی تفریحی با بچه های ورودی 92  روز جمعه 1392/6/30

 


یا ر دبستانی من ، دانشجو شدنت مبارک !!!

92 ای ها بخوانند !

دانشجوی عزیز ترم اولی سلام ، سلامی به وسعت دریای بی کران چابهار ، سلامی به اندازه ی فاصله ی چابهار تا منزلتان و در آخر سلامی از جنس دانشجویی ! ســـــلام دانشـــجو

بعضی از روز ها خیلی بیاد ماندنی هست مثل روز اول دبستان ، روز اول راهنمایی ، روز اول دبیرستان ، روز اول ازدواج، روز اول قبر و روز های اول دانشجویی هم خیلی مهم است و هم بیاد ماندنی  .

می خواستم چند تا نصیحت برادرانه برای شما دوستان بنویسم  دیدم کلاس شما خیلی از این حرف ها بالاتره  اما چند تا نکته آن هم به صورت تستی خدمتتان عرض می کنم :

نکته ی اول : شما از همان روز اولی که برای ثبت نام دانشگاه آمدید رسما دانشجو شدید ! و تا آخر عمرت هم باید دانشجو باشی (زگهواره تا گور دانش بجوی ) پس چی شد نکته ی اول اینکه شما از الان "دانش + جو" هستید یعنی اینکه خودتان باید جوینده ی دانش باشید ! به این دو ساعتی که استاد درسی را می دهد قناعت نکنید.

 نکته ی دوم : شما فردا باید وارد جامعه شوید از همین الان تمرین کنید دانشگاه بهترین مکان برای شماست .خواهش می کنم سیب زمینی نباشید به هر حال دانشگاه با دبیرستان فرق می کند.

نکته ی سوم: درکارهایتان اعتدال را نگه دارید همراه با تدبیر وامید البته کلید وقفل هم یادتان نرود !

هنر این است که شما بتوانید یک برنامه ریزی تحصیلی دانشجویی همراه با احتیاجات ان مثل مدیریت زمان بلد باشید . سوال : ما بلد نیستیم مدیریت زمان و برنامه ریزی کنیم؟ جواب :در برنامه ای که انجمن اسلامی به زودی برای شما  تدارک دیده است شرکت کنید 17 مهر ماه ساعت 20:30 سالن امفی تاتر دانشگاه 

نکته چهارم : این نکته خیلی مهم است به خاطر همین نکته پنجم هم است در انتخاب دوست بسیار دقت کنیدتکرار می کنم بسیار بسیار  دقــــت...

نکته ششم : در همین ابتدای ترم شب زنده دار نباشید اعتیاد آور است بعد ها نگویید که نگفتیم حتی به صورت تفریحی هم شب زنده دار نباشید مثاش هم  اکبر،  معروف به اکبر جغدو  اوهم اول کارش تفریحی می زد.

نکته ی هفتم : این نکته صرفا جهت اطلاع است و فقط جنبه ی خبری دارد و آن طرح سازش با استاد است طرح سازش با استاد در آخر ترم خیلی خودش را نشان می دهد اگر آدم راحت طلبی هستید سعی کنید اصلا در کلاس درس با استاد تنش زا عمل نکنید مثلا سوال های خیلی سخت نپرسید به درس دادنش گیر ندهید اصلا شما چه کار دارید که انگلیسی صحبت می کند یا فارسی ؟

اما پیشنهاد ما این است که از  همین ترم اول یاد بگیرید که نون بازوی خودتان را بخورید (برو شیر درنده باش ای دغل   مینداز خود را چو روباه شل ) و در آخر به نمره ای که می گیرید افتخار کنید

نکته هشتم : این نکته را من همیشه خطاب به دوستان خودم در انجمن اسلامی دانشجویان می گویم و از همین الان به شما  هم می گویم : قدر این دوران را بدانید مگر شما در عمرتان چند بار جوان می شوید، چند بار دانشجو می شوید ،چند بار  عضو انجمن اسلامی دانشجویان می شوید و ... بگذریم برویم سراغ جمع بندی نکته ها

همه متن بهانه بود که برسیم به اینجای داستان "دانشگاه مبدا همه ی تحولات است  "امام خمینی (ره) بله آن روز در 16 آذر 1332 که نیکسون به ایران آمد و سه دانشجو در اعتراض به این سفر شهید شدند آنوقت هم دانتشگاه مبدا همه ی تحولات بود . در 13 آبان 58 هم که دانشجوهای انجمن اسلامی لانه ی جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و اسناد را منتشر کردند ،آن وقت  هم دانشگاه مبدا همه ی تحولات شد که امام خمینی (ره) آن را انقلاب دوم نامید . امروز هم که احمدی روشن دانشمند هسته ای و استاد دانشگاه ما را شهید می کنند دانشگاه مبدا همه ی تحولات است . آخرین جمله ی متن را با  جمله ی ای از شهید بهشتی به اتمام می رسانم : "دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود "  .تفسیر و توضیحش با خودتان

 

& این متن را به صورت اختصاصی برای نشریه ی دانشجویی "پاره خشت " ویژه نامه ی ورودی های جدید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نوشتم &