سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راه خون

?چرا حسن روحانی این روزها با صراحت تمام در مقابل رهبری موضع میگیرد:
??فرض کنید این روزها احمدی نژاد جای روحانی بود و چنین مواضعی را اتخاذ میکرد مثلاً فرض کنید جای حسن روحانی این احمدی نژاد بود که یک روز پس از سخنان مقام معظم رهبری راجب زبان انگلیسی چنین اظهار نظری مخالف با رهبری مطرح میکرد یا مثلاً جریان اسلام انقلابی که رهبری در دیدار با دانش آموزان مطرح کردند که باید دانش آموزان انقلابی تربیت شوند و درست یکی دو هفته بعد از آن آقای روحانی می گویند معلمان این را باید دنبال کنند که ما به دنبال اسلام انقلابی نیستیم .قضایای دیگر مثل شورای نگهبان ؛ وظیفه حکومت اسلامی ؛ جریان منبر ها و.... که اگر بخواهیم همه را مطرح کنیم از این دست تناقض ها با رهبری بسیار وجود دارد.
?حال واقعاً سوالی که اینجا مطرح می شود این است که اگر احمدی نژاد به جای حسن روحانی چنین مواضعی را اتخاذ میکرد عکس العمل خواص و جناح ها و نخبگان ائمه جمعه و روزنامه ها و مذهبی ها و... چه بود ؟
?جواب بسیار واضح است که از اصلاح طلبان گرفته تا اصول گریان از حزب اللهی ها تا غیر حزب اللهی ها ؛ از ائمه جمعه تا منبری ها ؛ از این وری ها تا اون وری ها ؛ همه و همه در جبهه ای واحد فریاد وا اسلام ها سر میدادند و دم از انحراف و نابودی اسلام میزدند.همه ی این سکوت ها در حالی صورت میگرد که واقعاً این تعارض ها و این گستاخی های آشکار آن هم توسط شخص اول دولت در بلند گوهای عمومی مطرح شده است.
?درست است که رهبری امر به همدلی و هم زبانی دولت و ملت کرده اند اما در اینجا این شخص دولت است که غیر همدلی با ملت میکند 
?لذا خواص و نخبگان تریبون دارها و ائمه جمعه و روشنفکرها و روزنامه دارها و... باید دولت را همدل کنند و سر جایش بنشانند .نباید مصلحت گری های الکی و عافیت طلبانه ما باعث شود مانند قضیه موشک و گفتمان خود رهبری بیاید وسط میدان و یک تنه مقابل جریان نفاق بایستد هر چند در همین قضیه موشک و گفتمان خیلی ها هم ماست مالی آقای هاشمی را باور کردند و خفه خون گرفتند.
?اما واقعاً چرا حسن روحانی این روزها با این صراحت با رهبری مقابله میکند ؟ 
?واقعیت این است که ایده روحانی برای اداره کشور شکست خورده است و کدخدایی که روحانی در پی تنش زدایی و مذاکره باهاش بود آنچنان ظریفانه قلب روحانی را بتن ریزی کرده که دیگر هم کار از کار گذشته هم نسخه درمانش روی کاغذ باطله ای به یادگار جهت درج در تاریخ ثبت شده است. 
?روحانی میداند که مردم میدانند قلب بتن ریخته شده دیگر کار نمیکند و تاریخ انقضایش گذشته است. لذا با این موضع گیری ها به دنبال آن است تا بلکه بتواند برای انتخابات 96 رای اپوزیسیون نظام را به سبد خودش بریزد که اگر این اتفاق هم بیافتد آرای او از آرای باطله هم کمتر خواهد شد.
"ابراهیم جعفری"
@haghighatmag


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 10:44 عصر | نظر