سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راه خون

حال و هوای این دوره از جشنواره فیلم عمار

این روز ها که پایگاه های مردمی اکران ششمین دوره از جشنواره فیلم عمار خودشان را برای اکران این دوره از جشنواره عمار آماده می کنند برایشان روزها و لحظات قشنگی است.
اوج این زیبایی آنجایی است که می خواهی گلچینی از فیلم ها و مستند های جشنواره را جهت اکران در محل مربوط انتخاب کنی چرا که فیلم ها ومستند ها یک از یک جذابتر و با محتواترند و تو دوست داری همه را پخش کنی اما زمان این اجازه را نمی دهد.
وقتی میبینی حالا بعد از شش دوره از آغاز جشنواره عمار برو بچه های گفتمان انقلاب اینقدر در سوژه یابی و فیلم سازی و مهمتر از همه خلاقیت پیشرفت کرده اند مگر می شود خوشحال نشد و لذت نبرد ؟
حالا با این مقدمه میخواهم توصیف مختصری از تعدادی فیلم ها و مستند های این دوره از جشنواره را داشته باشم همین جا  این نکته را اعلام میکنم که فیلم ها و مستند های ششمین دوره از جشنواره مردمی عمار اینقدر زیبا و با محتوا هستند که قلم از روایت کردن زیبایی ها و خلاقیت های به کار رفته عاجز است.


شور و سرور :
این مستند اینقدر جالب و جذاب است که وقتی یک دقیقه از آن را ببینی مجذوب می شوی که تا آخرش را نگاه کنی! شاید برای همه جالب باشد این سرودهای انقلابی دهه فجر و قبل از انقلاب از کدام زیر زمین در آسمان ایران طنین انداز می شدند.

ایرانی های مرتد:
این مستند و اطلاعاتش که برای همچین روزهایی خیلی احتیاج است در نوع خودش هم جذابه و هم پر استرس!
این مستند پر استرس است چرا که در آن صحنه ی یک نبرد واقعی بین مدافعان حرم و داعشی ها را نشان می دهد
جذاب است چرا که با یک عضو از گروهک داعش مصاحبه می کند و این مصاحبه نشان دهنده ی اوج بی منطقی داعشی ها و نشادهنده حامیانشان یعنی اسرائیل است.
به نظرم این مستند جا دارد که به زبان های زنده دنیا ترجمه و یا حتی دوبله شود.

قاصدک ها :
نماهنگی بسیار زیبا و دل نشین از حال و روز جانبازان است.
 خوانده شدن سرود توسط دانش آموزان جذابیت خاصی به این نماهنگ زیبا و چند دقیقه ای داده است.

شریک الانتصار :
وقتی در این مستند اقدامات مهندس ایرانی حسن شاطری معروف به حسام خوش نویس را در بازسازی لبنان ببینی و اگر خودت هم مهندس  باشی یا با کارهای عمرانی آشنایی داشته باشی اقدامات و کارهایش را جز به معجزه مهندسی به چیز دیگری تشبیه نمی کنی و آنوقت است که می توانی سرت را بالا بگیری و با افتخار این شهید بزرگ را اسطوره مهندسان بنامی

 بازار محبت :
مجموعه ای پنج قسمتی که هر قسمتش مجزا از دیگری است که کارگردان به خوبی نشان داده است که می شود بازار محبت راه انداخت و دل های بسیاری را شاد کرد نقطه ی اوج این فیلم های کوتاه این است که انگار یکی از کارهای روز مره ی شما را به تصویر کشیده است.

لکه :
لکه به خوبی لکه ننگی که بر نامردان فتنه 88 چسبیده است را نشان می دهد جای خالی تصاویری از درگیری ها و شعارهایشان در سال 88 احساس میشود تا جریان برای غیر تهرانی ها ملموس تر بشود.(این فیلم کوتاه از دوره قبل هست که در این دوره هم هنوز جا برای دیده شدن و اکران را دارد) 

 نامه های سنگی :
دیالوگ های کودکانه احمد و مریم دو خواهر و برادری که وقتی صحنه های مظلومانه کودکان مظلوم لبنانی را می بینند و قصد کمک به آنها را دارند بسیار زیباست.
نقطه اوج این فیلو کوتاه زمانی است که احمد سنگ ریزه های رنگارنگی که یادگار پدر مرحومش است و خیلی دوستشان دارد را روی میز معلمش میریزد و می خواهد آنها را به کودکان مظلوم هدیه بدهد.

جاها ی خالی :
این فیلم کوتاه پنج دقیقه ای به خوبی جای خالی یک همبازی را برای نیما که کودکی است همراه مادرش به پارک و بازار می رود نشان می دهد.
چهره ی سرخورده نیما به خوبی این معضل اجتماعی یعنی تنهایی کودکان را به تصویر کشیده است.

کودکانه :
کودکانه را باید شاهکاری خلاقانه دانست که در آن کارگردان در چهار دقیقه آنچنان زیبا، زیبایی حجاب را به تصویر کشیده است که باید دست مریزاد گفت.
 این فیلم کوتاه را باید ببینید تا به اوج کار هنری و خلاقانه آن پی ببرید

چشمه های مطهر :
چشمه های مطهر هم از آن دسته شاهکار هایی است که در 6 دقیقه آنچنان زیبا دلیل نماز خوندان را پدر بزرگ برای نوه اش که با لهجه شرین یزدی صحبت می کند به تصویر کشیده است که در نوع خودش کم نظیر است.

تنها در میان طالبان ؛پا در آسمان ؛ نماهنگ مرگ بر آمریکا ؛ بابا حاجی؛ یونسی ها و... فیلم ها و مستند هایی هستند که هر کدام شرحی و فرصتی می طلبند.
در پایان به همه توصیه می کنم تا دیدن فیلم ها و مستند های این دوره از عمار را از دست ندهید و یا حتی شما هم به جمع اکران کنندگان جشنواره بپیوندید.


ابراهیم جعفری یکی از اکران کنندگان عمار در  شهر جبالبارز جیرفت


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 6:55 صبح | نظر