سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راه خون

آیا گرفتن21% دیرکرد بدهی خوابگاه

  از لحاظ شرعی درست است !؟؟

همه چیز از ترم پیش شروع شد وقتی  مسئولین خوابگاه دانشجویی بهشت اسامی بدهکاران را در تابلوی اعلانات خوابگاه در انظار عمومی دانشجویان قرار دادند.

بعد از این اقدام قرار شد کسانی که بدهی خوابگاه را پرداخت نکردند ،علاوه بر پرداخت بدهی ، 19 درصد کل بدهی را هم به عنوان دیر کرد پرداخت کنند

حال اینجا برای ما دانشجویان سوالی مطرح می شود و آن اینست که آیا مسئولین خوابگاه بهشت اجازه ی انتشار اسامی دانشجویان بدهکار را داشتند ؟

به فرض سوال اگر هم اجازه داشته باشند به لحاظ شرعی و اسلامی درست است که ما آن عده از دانشجویانی که نتوانستند بدهی خود را بپردازند نامشان  را فاش کنیم ؟

این ماجرا گذشت تا موقع انتخاب واحد ترم بعد فرا رسید وآن عده از دانشجویانی که  بدهکار بودند به آن ها اجازه ی انتخاب واحد داده نشد

حال بازهم سوالی که مطرح می شود اینست وقتی به دانشجویان گفته می شود که خوابگاه خصوصی است،بدهی خوابگاه چه ربطی به انتخاب واحد ما دانشجویان که در دانشگاه روزانه درس می خوانیم دارد؟

اگر هم خوابگاه مال دانشگاه باشد(که نیست)  در هیچ دانشگاه روزانه ای (حداقل ما ندیدیم) که به خاطر بدهی خوابگاه اجازه ی انتخاب واحد داده نشود.

و این داستان همچنان ادامه دارد و در ترم جاری ما شاهد آن هستیم که مسئولین خوابگاه دیرکرد 21/21 درصدی را نوش جان دانشجویان بدهکار کردند .

 

اینجا ما فقط یک سوال داریم آیا به لحاظ شرعی واسلامی گرفتن این درصد  پول دیرکرد درست است واشکالی ندارد ؟!!!

در پایان ما دانشجویان اعلام می کنیم که آماده ی دریافت پاسخ مسئولین مربوط در این زمینه هستیم.

 همچنین ما از روحانیت معظم حاضر در دانشگاه می خواهیم که پاسخ شرعی و دینی  را نسبت به گرفتن این مقدار دیرکرد،  به ما تحویل دهند تا در همین ستون  به اطلاع دانشجویان برسانیم

لازم به ذکر است در ابتدای ترم جاری به دانشجویان اعلام شد که هزینه ی خوابگاه 165 هزار تومان است و اکنون دانشجویانی که بدهی خود را پرداخت نکردند باید 200 هزار تومان پول بپردازند و این اضافه قیمت یعنی 21.21 درصد جریمه ی دیر کرد باید بپردازند.

* حوابگاه بهشت ، خوابگاه پسران دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار است.

 

 

 


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 6:40 عصر | نظر