سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راه خون

 

وقتی رفقای جیرفتی هم وارد میدان هنر می شوند :

 

به گزارش سلام جنوب، مستند "درعلی" ساخته امیرحمزه مشایخی مستند ساز جیرفتی امسال به بخش مسابقه جشنواره مردمی عمار راه یافته است که حضور ایشان در جشنواره مردمی عمار بهانه ای شد تا با این هنرمند مصاحبه ای داشته باشیم.

مستند دُر علی،  یک فیلم کوتاه است که کارگردان طی این فیلم با گرفتن نماهای مختلف از زندگی یک خانواده، سعی کرده گوشه ای از سادگی و صمیمیت و بی آلایشی را در روزگار مصرف‌زدگی و تجمل‌گرایی به تصویر بکشد.

امیر حمزه مشایخی (5)

امیر حمزه مشایخی به گفته خود برای سوژه یابی اولین ساخته اش، به اطراف خود نگاه کرده و از میان این همه موضوع و ایده و سوژه جذاب، زندگی بکر یکی از خویشاوندان خود را انتخاب کرده است.

بیشتر ثانیه های فیلم را نماهای بسته ای تشکیل می دهند که به دور از هر نوع مکالمه و توضیح و تحلیلی، انبوه زلالی و پاکی و عشق را به رخ مخاطب می کشد تا شاید به قدر ارزنی از سوز اندوه عادت‌زندگی روزگار آدمیان بکاهد و ما را در چهارراه بیراهه ها به سوی مسیر فطرتمان رهنمون کند.

 

شاید بلندترین و گل‌درشت‌ترین جمله این فیلم صامت این باشد که عشق، ادا و عادت و هوس نیست که صرفا خلاصه در هیجان و روزمرگی و تکرار باشد. عشق یعنی جوشش هر روزه. عشق شاید درخشش انسانیت در ظلمانی ترین لحظات باشد. یا شاید عشق، وفادار بودن در ساعات بی حوصلگی و احساس مسئولیت در سخت ترین روزها باشد.

مدت زمان این فیلم که در ساردوئیه ساخته شده 10 دقیقه است. دُر علی اولین تجربه کارگردانی امیرحمزه مشایخی است. دُر علی به نوعی تمرین مشایخی برای ورود جدی به عرصه هنر سینماست.

وی در خصوص هدف تولید مستند "در علی" گفت: تصویری که از جنوب کرمان در جامعه وجود دارد تصویر مناسبی نیست اما من در این مستند تلاش کردم این تصویر را در ذهن مردم تغییر دهم.

امیرحمزه مشایخی ادامه داد: داستان این مستند حول محور زندگی یک پیرمرد می چرخد که تلاش زیادی در زندگی انجام میدهد.

کارگردان و تهیه کننده  مستند "در علی" دلیل شرکت در جشنواره عمار را برای ما اینگونه بازگو کرد: من با شناخت کامل برای این جشنواره اثری ارائه دادم، چون متوجه شدم این جشنواره با تفکر و عقیده من بسیار نزدیک است و این جشنواره را از خودم می دانستم.

وی در ادامه گفت: جشنواره عمار یک جشنواره مردمی است چرا که در جشنواره های دیگر برای فیلم سازان شهرستانی ارزش زیادی قائل نمی شوند ولی در این جشنواره همه فیلم سازان در تمامی سطح ها می توانند شرکت کنند.

کارگردان این مستند سطح جشنواره را بسیار خوب دانست و اظهار داشت :  من نسبت به شناختی که از جشنواره عمار دارم به طور قطع می توانم بگویم امسال بهتر از سال پیش بوده است.

مشایخی در پایان گفت:امیدوارم مستند ساخته شده توسط من در شهرستان های مختلف به ویژه در کرمان اکران شود.

لازم به ذکر است امیر حمزه مشایخی از اعضای کانون فرهنگی مشکات اندیشه جیرفت است که قبلا در زمینه عکاسی نیز فعالیتهایی داشته و عکسهای زیبای آن در وبلاگ "لنز ثاقب" ثبت است و در دوشب گذشته نیز در برنامه های زنده رادیو گفتگو و سینما مردم شبکه چهار سیما حضور پیدا کرده است.

امید است دستگاه های متولی فرهنگ با حمایت از تولیدات فرهنگی(که از اصلیترین ابزار های پیشرفت فرهنگ است) زمینه رشد و ارتقا استعداد های این حوزه را فراهم نمایند.

امیر حمزه مشایخی (1)

 

 

 

 


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 9:26 صبح | نظر

دوستان عزیز سلام:

دیشب قبل از منتشر کردن بیانیه جمعی از دانشجویان جیرفتی دانشگاه های سراسر کشور با مشورت با بعضی از دوستان صاحب نظر که بنده به بینش سیاسی و آینده نگری آن ها اعتماد کافی دارم از انتشار اسامی دانشجویان خود داری کردیم اما بر خود لازم می دانم از همه ی رفقا( دانشجوهای جیرفتی دانشگاه های سراسر کشور) تشکر و قدر دانی کنم به خصوص از :

* دانشگاه قم (آقا سید عزیز )

*دانشجوی دانشگاه تهران(آقا سهیل  )

* دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران(آقا حسین)

*دانشگاه فردوسی مشهد (آقا میلاد)

*بچه های دانشگاه شهید چمران کرمان(به خصوص آقا محمد حسین)

*بچه های دانشگاه زاهدان (آقا سینا و رفقای جیرفتیش)

*دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ( ریا نشه دم خودم گرم)

*بچه های دانشگاه علوم پزشکی بم ( به خصوص آقا امین و دوستای جیرفتیش که سنگ تموم گذاشتن)

*بچه های دانشگاه پیام نور جیرفت ( پهلوان حامد و حسین آقا )

* دانشگاه آزاد جیرفت

*دانشگاه تربیت معلم کرمان (آقا یوسف )

 در پایان از رسانه ها بخاطر پوشش خبر تشکر میکنم به خصوص رسانه های زیر :

 سلام جنوب

دقیانوس

خبر گذاری دانشجو

قطره

thems

 

در پایان به رفقا یادآور می شوم انشالله  در همه زمینه ها فعال و آماده باشیم به خصوص کارهای نرم فرهنگی و در یک کلام اجرای مطالبات حضرت آقا

یا علی


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 11:18 صبح | نظر

جمعی از دانشجویان جیرفتی دانشگاه های سراسر کشور در واکنش به اهانت اخیر یکی از فرمانداران سابق جیرفت بیانیه ای را صادر کرده اند که به شرح زیر است:

یکی از برکات فتنه ی سال 88 این بود اشخاصی که تا دیروز به عنوان یار امام شناخته می شدند و نان انقلاب را می خوردند چهره ی  واقعی خودشان را از پس پرده ی نفاق کنار بزنند و بر همه عیان بشود که می شود "نمک خورد و نمک دان را شکست"، می شود با علی در جنگ صفین تا مرز شهادت پیش رفت و بعد از مدتی قاتل امام حسین (ع) شد ، یا اصلا می شود مثل ابوسفیان ایمان آوردو منتظر فرصت شد تا ایمان ابوسفیانی خودت را نشان بدهی  !

برای ما به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که ببینیم امروز در داخل به خصوص شهرستان ما افراد معلوم الحالی پیدا شوندو به رهبری و حماسه ی عظیم مردم در 9 دی توهین کنند

و این سوال برای  ما پیش می آید که واقعا چه چیزی باعث شده افرادی که نان انقلاب را خورده اند و در سایه ی این نظام به شغل و اسم و رسمی رسیده اند اینگونه ناسپاسی کنند و به میلیون ها نفر از مردم همین نظام که حماسه ی 9 دی را خلق کردند توهین کنند ؟

و سوال مهمتر اینکه چه چیز باعث شده که این افراد آنطور احساس آزادی بکنند که بیایند به شخص اول جهان اسلام و رهبر و امام میلیون ها انسان سراسر جهان در قالب شعر توهین کنند؟

البته چنین اشخاصی به خصوص این فردی که سابقه ی فرمانداری را هم دارد بسیار حقیرتر و کوچکتر از آن هستند که مخاطب ما قرار بگیرند و ما بخواهیم با آن ها هم کلام شویم

روی سخن ما به مردم ولایت مدار و شهید پرور کشور به خصوص جیرفتیان عزیز است که این منافق هایی که امروز از گوشه و کنار مثل قارچ سر باز زده اند را بشناسند و اجازه ندهند این افراد به پستی برسند و یا حرفی بزنند که دشمن شادمان کنند.

از مردم می خواهیم همانطور که در 9 دی سیلی محکمی به دهان این یاوه گویان زدید اکنون نیز دستان خود را آماده کنید تا سیلی محکم تری به ته مانده های آن جریان بزنید و برای همیشه آن ها را در زباله دان تاریخ بسپارید

حال روی سخن ما به دستگاه های ذیربط می باشد :

ما از مسئولین ذیربط می خواهیم افرادی را که این گونه با توهین به رهبری و مردم هزینه ایجاد می کنند باید هزینه ی سختی را بپردازند و دستگاه های ذیربط به خصوص قوه ی قضائیه موظف هستند که آن ها را محاکمه و اگر دارای پست کلیدی می باشند در صلاحیت آن ها تجدید نظر کنند و به هیچ وجه تساهل و تسامح نکنند

و من الله توفیق

 

 

 


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 1:46 صبح | نظر

افسران - به درک!!!


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 11:15 صبح | نظر

من هم فراموش نمی کنم :

1-هدایت فتنه توسط آقازاده ها

2-نامه بی سلام هاشمی به رهبر انقلاب

3-سکوت  خواص

4-خیانت خواص

5-خنده های دشمن  

6-مظلومیت رهبر مون

7-.....

8-...

9-...

10....

.

.

.

 

.

و از همه مهمتر شکست فتنه گرها و حماسه 9 دی   

زنده باد گفتمان انقلاب 


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 1:51 عصر | نظر

بچه های انجمن اسلامی دانشگاهون به مناسیت یوم الله 9 دی اطلاعیه ای صادر کردند که به شرح زیر است :

دیگر از رافت اسلامی خبری نیست !

بیش از 30 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد که طی این سال ها گروه های معاند چه در داخل و چه در خارج از کشور همواره در پی ضربه زدن و غیر مشروع جلوه دادن نظام حاصل از آن انقلاب عزتمندانهُ اسلامی می باشند. راُس همه این اتفاقات و رخدادها را می توان فتنه کثیف سال 88 که تنها هدف آن برانداز ی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود دانست. طبق سخن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند چند سالی که بگذرد، خواهید شنید، خواهید خواند که چه توطئه بزرگی پشت فتنه سال 88 بود، امروز ابعاد و زوایای مربوط به فتنه ای که متاُسفانه بی بصیرتان و سست عنصران کثیری را به دام خود افکند برای ما ملموس تر شده است. لذا بر خود می دانیم تا نکات فراموش نشدنی زیر را درمورد آن فتنه متذکر شویم:

1- اخیراُ زمزمه هایی از طرف برخی سیاستمداران احمق و حتی سران فعلی دولت مبنی بر فراموش کردن اصل فتنه 88 شنیده می شود. این تنگ نظران و بی آبرویانی که گستاخانه جرات میکنند شکستن حصر سران فتنه را بر زبانشان جاری سازند، بدانند که این ننگ، ابدی است و هرگز از اذهان ملت بابصیرت و وقت شناس کشورمان بیرون نخواهد رفت.

2- این فتنه که یکی از مضرات آن نزول گفتمان جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی بود جز نتیجه تزویر دشمنان همیشگی این نظام که گاه خود را با رعایت ظواهر دین استتار میکنند، نبود. درواقع این تزویر با سلاح خطرناک و خبیثانه ای چون فتنه، فضایی غبارآلود را بر جامعه حاکم کرد که بسیاری از سست عنصران و تنگ نظران نتوانستند حق را از باطل جدا کنند. به طوریکه برخی از آنان به جبهه باطل پیوسته و البته اکثریتشان سکوت اختیار کرده و اعلام موضع خود را به دلیل کسب منفعت شخصی به نتیجه فتنه موکول کردند. تا جایی که رهبر انقلاب با قلبی خونین ناچار به گفتن «این عمار» شد.

درپایان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ضمن گرامیداشت روز شکوهمند 9 دی که تجلی بصیرت، دشمن شناسی و وقت شناسی ملت هوشمند کشورمان بود و تاکید بر رسیدن سران فتنه به اشد مجازات هشدار می دهد ما هرگز اجازه نخواهیم داد که فتنه گران بر کرسی های قدرت بازگردند. دنیا بداند، مخالفین بی بصیرت و تنگ نظر این نظام و انقلاب اعم از مسئولین لشکری و کشوری و دانشگاهی هم بدانند در صورت تکرار چنین حماقت های بی شعورانه ای، مردم همیشه بیدار ایران آنها را رسوا خواهند کرد و این بار دیگر از رافت اسلامی خبری نیست.

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته

 

 


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 9:35 صبح | نظر

برای دانلود روی تصویر کلیک کنید :

 

 

 

 

 


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 9:23 صبح | نظر

بدون شرح

 

9 دی،جنبش دانشجویی

 

9 دی ،دانشگاه چابهار


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 10:7 صبح | نظر

چرا برای حماسه 9دی 88  باید گرامی داشت گرفت ؟

جواب : تا منافق های داخلی درس عبرتی بگیرند که دیگر هوس ایستادن مقابل علی را نگیرند

ایستادن مقابل علی یعنی ایستادن مقابل امت حزب ا... یعنی میلیون ها انسان در سراسر جهان

می رسد از عمق جان آواز من        جان فدای رهبر جانباز من


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 4:52 عصر | نظر

اربعین با 20 میلیون زائر

 کور بشه هر کی چشم دیدن نداره

دیروز یک شخصی که شیعه نبود میگفت اصلا همچین چیزی امکان نداره 20 میلیون آذم کجا جاشون میشه !!!!

من فقط دلم به حالش سوخت ....(چ بگم وقتی طرف نمی دونه عشق حسین(ع) یعنی چه )


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 8:18 صبح | نظر
<   <<   6   7   8      >